Edukacja wielokulturowa

Asystentka Elisa Castro Lorenzo, studentka z Uniwersytetu Santiago de Compostela odwiedziła Wejherowo i Luzino. Afirmowanie różnorodności jest nadrzędnym celem programu, którego autorem jest Aleksandra Kurowska-Susdorf – nauczycielka języka angielskiego. Co roku zapraszani są studenci z różnych krajów.

W 2007 r. Społeczna Szkoła Podstawowa i Gimnazjum Społeczne nr 1 im. Janusza Korczaka w Wejherowie rozpoczęły realizację autorskiego projektu kulturowo-językowego „Asystenci w Społecznej – ciekawi siebie” –  w ramach Programu Europejskiej Wymiany Studentów Erasmus, we współpracy z Uniwersytetem Gdańskim.
Zajęcia projektowane są w taki sposób, aby uczniowie najpełniej skorzystali z obecności gości z zagranicy. Asystenci uczą podstaw historii, geografii i tradycji swojego kraju, aktywizują do myślenia i mówienia w języku obcym. Przygotowują warsztaty językowe podczas których uczniowie uczą się podstaw języków narodowych. Motywują uczniów do posługiwania się językiem angielskim w różnych sytuacjach. Uczniowie przygotowują prezentacje o Kaszubach, o Polsce, opowiadają o ciekawostkach związanych ze świętami, wcielają się w rolę nauczycieli języka polskiego.
Organizowane są warsztaty kulturowe, zajęcia w terenie gdzie uczniowie stają się  przewodnikami po Wejherowie i Gdańsku. W ramach warsztatów kulinarnych wspólnie gotowane są tradycyjne potrawy. Tym razem uczniowie szkoły podstawowej oraz gimnazjum  mieli okazję uczyć się podstaw języka hiszpańskiego.   Asystentka Elisa Castro Lorenzo omawiała tradycje świąteczne w Hiszpanii, a jej pobyt w Wejherowie i Luzinie jest elementem edukacji wielokulturowej, rozumianej jako proces intencjonalny, długotrwały oraz interakcyjny. Uczy szacunku do inności i fascynacji drugim człowiekiem.
Do współpracy zaproszona została młodzież z I LO im. Króla Jana III Sobieskiego w Wejherowie, Szkoły Podstawowej im. Lecha Bądkowskiego w Luzinie oraz dzieci z Akademii Przedszkolaka „Tygryski” w Luzinie.

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.