Inwestycja się zaczyna

Węzeł Śmiechowo (Zryw) - II etap

Rozpoczęła się kolejna ważna inwestycja komunikacyjna w Wejherowie – drugi etap budowy Węzła Śmiechowo (Zryw). Wykonawca inwestycji POLIMEX Infrastruktura Sp. z o.o. przygotowuje teren pod budowę, m.in. wycinając drzewa wzdłuż dawnej drogi krajowej nr 6. Prowadzone są również prace ziemne między ulicą Sikorskiego a terenem kolejowym.

 

Węzeł Śmiechowo (Zryw) to niezwykle ważna inwestycja. W 2018 r. zrealizowano pierwszy etap budowy węzła, a teraz rozpoczęły się przygotowania do drugiego etapu inwestycji.
– Równolegle prowadzone są prace administracyjne, jak i przygotowania w terenie. Wykonawca był zobowiązany do przedstawienia organizacji ruchu na terenie budowy, m.in. uzgadniając zakres niezbędnej wycinki drzew z Zarządem Dróg Wojewódzkich, który zarządza dawną drogą krajową nr 6 – wyjaśnia Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa. – Oprócz tego wykonawca uzgadnia z urzędem umowy z podwykonawcami. Natomiast w zakresie przygotowawczym od strony ul. Sikorskiego trwają pierwsze roboty ziemne i te związane z ogrodzeniem terenu budowy. Prowadzona jest wycinka drzew w pasie drogowym pod nowy tunel pod byłą drogą krajową nr 6. Tunel zostanie wybudowany etapami w podobnej technologii, co Węzeł Kwiatowa.
W ramach inwestycji, powstanie wiadukt podziemny, ronda i ulice dojazdowe, bezkolizyjne skrzyżowanie z wiaduktem pod drogą (dawną „szóstką”, obecnie drogą wojewódzką), oddzielny pas jezdni w kierunku Gdyni, rondo pomiędzy drogą a torami kolejowymi z drogami dojazdowymi w kierunku Gdyni. Powstaną chodniki, ścieżki rowerowe, sieci kanalizacji deszczowej, oświetleniowej, kanał technologiczny, monitoring miejski.

Inwestycje na Sikorski Park

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, w czasie trwania inwestycji zostaną wykonane drogi gminne na osiedlu Sikorski Park. Dla mieszkańców tej części Śmiechowa ważne jest też, że pętla autobusowa linii nr 16 będzie funkcjonowała bez zmian.
Zakres opcjonalny przedsięwzięcia obejmuje m.in. budowę w rejonie stacji SKM Wejherowo Śmiechowo dróg gminnych wraz z chodnikami i ścieżką rowerową oraz parkingu z około 330 miejscami postojowymi, w tym miejscami dla osób niepełnosprawnych, postojem taksówek i autobusów oraz zatoką KISS&RIDE. Planowana jest również budowa ogrodów deszczowych.
Planowany termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2025 r.

Kolej zbuduje wiadukt pod torami

Ten etap przedsięwzięcia nie obejmuje budowy wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 202, umożliwiającego bezkolizyjne połączenie północnej i południowej części Wejherowa. Jednakże na mocy porozumienia z 2017 roku podpisanego przez Prezydenta Wejherowa z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – przy udziale Starosty Wejherowskiego i Marszałka Województwa Pomorskiego – i późniejszymi rozmowami, PKP zobowiązały się zrealizować budowę wiaduktu kolejowego w czasie trwania inwestycji miejskiej.

Czy radni PiS pomogą miastu?

Wiadukty pod dawną drogą krajową nr 6 buduje miasto, zaś wiadukt pod torami ma wybudować kolej. PKP jest firmą rządową, zarządzaną przez ludzi powołanych i związanych z partią rządzącą – Prawo i Sprawiedliwość. Jeśli wiadukt nie powstanie, będziemy rozliczać PiS. Radni klubu PIS w Radzie Miasto Wejherowa: Wojciech Wasiakowski (przewodniczący), Marcin Drewa, Piotr Reszke i Teresa Skowrońska oraz radni powiatowi m.in. Witold Reclaf, mogą i powinni zabiegać o realizację wiaduktu pod torami przez PKP. Czy radni PiS zrobią coś dla mieszkańców?

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.