
Finał projektu Lider Lokalnej Ekologii
Tytuł dla Powiatowego Zespołu Szkół w Redzie i dla SP nr 8 w Wejherowie
Dobiegła końca kolejna edycja Projektu „Lider Lokalnej Ekologii”, którego organizatorem jest Komunalny Związek Gmin „Dolina Redy i Chylonki”. Wśród nagrodzonych po raz kolejny znalazł się Powiatowy Zespół Szkół w Redzie oraz Szkoła Podstawowa nr 8 w Wejherowie. Gala Finałowa pt. „Razem chronimy środowisko” odbyła się Fabryce Kultury w Redzie.

Uroczysta gala była podsumowaniem działań w zakresie edukacji ekologicznej, realizowanych w szkołach i przedszkolach Pomorza z inspiracji Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki”. Wśród realizowanych projektów były wykłady popularnonaukowe, warsztaty ekologiczne oraz programy związane z ograniczaniem powstawania odpadów, w tym zbieranie baterii, plastikowych nakrętek czy elektroodpadów.
– Propagowanie wiedzy ekologicznej oraz działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego jest niezwykle istotne. Dlatego tak ważne stają się wszystkie inicjatywy mające na celu kształtowanie właściwych zachowań proekologicznych już od najmłodszych lat – mówiła starosta wejherowski Gabriela Lisius.
Podczas wydarzenia PZS w Redzie został nagrodzony za pracę na rzecz ekologii i ochrony środowiska i otrzymał prestiżowy tytuł „Lider Lokalnej Ekologii”.
W zeszłym roku szkołę nagrodzono „Różą Ekologii”, czyli specjalnym wyróżnieniem przyznawanym raz na 5 lat, za całokształt działań w obszarze edukacji ekologicznej i polityki zrównoważonego rozwoju.
Tytuł Złoty Lider Lokalnej Ekologii 2021-2022 przyznawany przez KZG „Dolina Redy i Chylonki” otrzymała wejherowska „Ósemka”. Uczennica szkoły – Julia Lipska dostała drugą nagrodę w konkursie fotograficznym „Razem chronimy środowisko”. Koordynatorem projektu w wejherowskiej „Ósemce” była Dominika Dąbrowska. W imieniu dyrektor szkoły Danuty Czernewskiej nagrodę odebrała Dorota Chodubska.
W „Ósemce” w ciągu całego roku szkolnego realizowanych było szereg projektów, które miały na celu uświadamianie, jak wielkim problemem jest nadmierny konsumpcjonizm, który przyczynia się do powstawania ogromnej liczby odpadów. Przedszkolaki, uczniowie klas najmłodszych, aż po młodzież klas VII i VIII, brali udział w wykładach, warsztatach, akcjach i konkursach ekologicznych. W czasie tych akcji uczniowie dowiedzieli się jak ważne jest świadome podchodzenie do problemu. Aby to było możliwe, niezbędna jest odpowiednia wiedza, którą uzyskali od nauczycieli oraz starszych kolegów i koleżanek. Dowiedzieli się m.in. na czym polega „zero waste” i, że jedzenia nie można marnować, a powstałe odpady należy kompostować i odpowiednio segregować. Nauczyli się również wykorzystywać odpady w pracach plastycznych.