Bystrzaki z „jedenastki”

21 czerwca br. w Centrum Nauki „Kopernik” w Warszawie odbędzie się Ogólnopolski Festiwal Projektów, realizowanych w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0. Wśród 50 zakwalifikowanych projektów, trzy są z województwa pomorskiego. Jeden z nich zaprezentują w stolicy uczniowie Szkoły Podstawowej nr 11 w Wejherowie, zwani „Bystrzakami”.

„Bystrzaki”, czyli uczniowie klasy II b SP nr 11 prezentowały swój projekt podczas szkolnego festynu w Wejherowie. Teraz czas na stolicę.
„Bystrzaki”, czyli uczniowie klasy II b SP nr 11 prezentowały swój projekt podczas szkolnego festynu w Wejherowie. Teraz czas na stolicę.

Projekt „Prawa dziecka” realizowali uczniowie klasy II b Szkoły Podstawowej nr 11 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Wejherowie.
Projekt realizowany był pod opieką wychowawcy klasy II b, Weroniki Adamskiej, przy wsparciu nauczyciela, Stefana Mazura.
Uczniowie bardzo się angażowali we wszystkie działania. W ramach projektu czytali opowieści związane z prawami dziecka, a także samodzielnie poszukiwali w internecie informacji na temat zagadnień związanych z projektem. Jedno z zadań, które miały wykonać, to było przeprowadzenie wywiadu z pedagogiem szkolnym.
– Każde z dzieci stworzyło listę pytań do wywiadu, a ja starałam się pomóc dzieciom wybrać najbardziej istotne pytania – wyjaśnia Weronika Adamska. – Wywiad z pedagogiem zamierzaliśmy nagrać, a zatem jedno ze spotkań poświęcone było obsłudze sprzętu potrzebnego do nagrania. W tym spotkaniu pomocą służył dzieciom również pan Stefan Mazur.
Dzieci bez problemu poradziły sobie z obsługą dyktafonu jednak do obsługi kamery potrzebowały pomocy opiekunów. Podczas wywiadu uczniowie wykorzystali też aparat fotograficzny, a ze zdjęć stworzyły collage w programie „Pizap”.
Kolejna grupa uczniów była odpowiedzialna za przygotowanie ilustracji do wiersza M. Brykczyńskiego „Mam prawo”, a jeszcze inna za przygotowanie gazetki ściennej o Januszu Korczaku – pisarzu i prekursorze praw dziecka.
Ostatnim zadaniem było stworzenie prezentacji multimedialnej.
– Jestem pełna podziwu za zaangażowanie wszystkich uczniów w pracę nad projektem – dodaje Weronika Adamska. – Możliwość prezentowania na bieżąco przygotowywanych materiałów dodatkowo motywowała dzieci do pracy. Zbierane materiały omawialiśmy na zajęciach, a dzieci umieszczały je na swoim blogu.

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.