Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie zachęca, aby sprawy urzędowe załatwiać drogą elektroniczną bądź, jeśli nie są pilne w późniejszym terminie. Proponuje też wszystkim mieszkańcom Wejherowa pomoc psychologiczną oraz wsparcie dla samotnych osób w podeszłym wieku w obecnym trudnym czasie.
Ze względu na zagrożenie, przyjmowane są tylko osoby z pilnymi sprawami. Obsługa świadczona będzie w oszklonych stanowiskach na parterze budynku Ośrodka, a terenowi pracownicy socjalni będą świadczyli pracę w środowisku jedynie w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. MOPS prosi o kontaktowanie się z Ośrodkiem telefonicznie pod nr 58 677 79 90 (sekretariat, pomoc społeczna i fundusz alimentacyjny) i 58 677 79 80 (świadczenia rodzinne) lub pod adresem: sekretariat@mops.wejherowo.pl
Bezpieczeństwo klientów
Osoby pobierające świadczenia w kasie Ośrodka proszone są o przychodzenie od godz. 10.00 i wchodzenie do budynku tak, aby w środku znajdowało się maks. do 5 osób w bezpiecznej odległości (min. 1,5 m).
Do odwołania zawieszone są zajęcia w Świetlicach Opiekuńczo-Wychowawczych przy MOPS oraz Klubie „Śródmieście”. O ewentualnych zmianach będziemy informować na stronie: www.wejherowo.pl.
Wsparcie psychologa
MOPS w Wejherowie uruchomił również specjalny nr telefonu: 572 240 482, pod którym – od poniedziałku do piątku w godz. 8-19 – można uzyskać wsparcie psychologiczne.
Wprowadzenie stanu epidemicznego, który skutkuje wieloma ograniczeniami, utrudnienia, różne problemy, często wywołują u nas lęk, panikę, histerię. W takiej sytuacji można zdzwonić do specjalisty w MOPS w Wejherowie.
Pomoc dla samotnych
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wejherowie uruchamia telefon dyżurny 58 677 79 63 przeznaczony wyłącznie dla samotnych osób w podeszłym wieku powyżej 65 roku życia, nie posiadających rodziny, nie mogących poruszać się samodzielnie i nie mających możliwości zabezpieczenia swoich potrzeb w ramach pomocy sąsiedzkiej.
Wsparcie obejmuje pomoc w zakupie i dostarczeniu żywności i leków.
Sposób postępowania:
1. Telefon do MOPS – 58 677 79 63 w godz. 8.00 – 15.00
2. Pracownik zweryfikuje zasadność zgłoszenia
3. Ustalony zostanie termin i zakres wsparcia
4. W ustalonym terminie pracownik socjalny MOPS (posiadający legitymację służbową) wraz z wolontariuszem stawią się pod wskazanym adresem aby odebrać listę niezbędnych artykułów oraz pieniądze na wskazany zakup.
Realizacji podlegają tylko i wyłącznie rzeczy pierwszej potrzeby (z całkowitym wyłączeniem używek). Przed wejściem pracownik skontaktuje się w razie możliwości telefonicznie z usługobiorcą.
5. Pracownicy dokonają zakupów i dostarczą je pod drzwi wraz z paragonem i rozliczeniem gotówki.
MOPS prosi o bardzo dokładne rozważenie czy naprawdę są Państwo w takiej sytuacji, która powoduje, że nie ma innej możliwości zabezpieczenia podstawowych potrzeb. Duża liczba nieuzasadnionych zgłoszeń spowoduje, że pomocy mogą nie otrzymać na czas osoby naprawdę tego potrzebujące.