Węzeł Wejherowo (Kwiatowa) z tunelem, rondem przed dworcem i parkingami
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji, która obejmuje tereny położone pomiędzy ulicami 10 Lutego, Kwiatową i Spacerową, a ulicą I Brygady Pancernej Wojska Polskiego, powstanie wiadukt kolejowy (bezkolizyjny przejazd pod torami) w ciągu ulicy Kwiatowej, przebudowane zostaną skrzyżowania, ulice, chodniki i zjazdy w drogach powiązanych z ul. Kwiatową.
Wybudowane zostaną parkingi i miejsca postojowe, przystanki autobusowe, trasa rowerowa. Przebudowane zostaną zejścia do tunelu dla pieszych w sąsiedztwie dworca kolejowego wraz z budową wind.
Władze Wejherowa zdobyły prawie 19 mln zł dofinansowania ze środków unijnych na tę bardzo potrzebną i długo wyczekiwaną przez mieszkańców inwestycję.
Zgodnie z projektem, w pierwszym etapie rozpoczną się prace u zbiegu ulic Kopernika i 10 Lutego, gdzie przebudowane zostanie skrzyżowanie. Następnie na skrzyżowaniu ulic Dworcowej, 10 Lutego i Kwiatowej powstanie rondo, od którego w kierunku zachodnim odchodzić będzie ulica Kwiatowa, prowadząca do wiaduktu pod torami kolejowymi z włączeniem do ronda im. Solidarności w drodze krajowej nr 6.
Dzięki temu ruch pojazdów na ul. Kwiatowej, jadących w kierunku „szóstki”, będzie odbywał się płynnie. Zatory i utrudnienia w tym rejonie powodowane są obecnie głównie przez zamykane rogatki na przejeździe kolejowym. Prace prowadzone będą także na części ul. Spacerowej.
Ważnym elementem Węzła Wejherowo (Kwiatowa) w rejonie głównego dworca PKP/SKM będzie II etap inwestycji, czyli budowa ogólnodostępnego parkingu dla samochodów i rowerów oraz przystanków MZK i PKS w pasie drogowo-kolejowym (po północnej stronie dworca – pomiędzy torami kolejowymi, a drogą krajową nr 6). Wielofunkcyjny parking połączony zostanie istniejącym przejściem z dworcem.
Charakterystyczne dla węzła integracyjnego to zlokalizowane tu funkcje tzw. PARK&RIDE (z ang. zaparkuj i jedź), czyli miejsca przeznaczone dla kierowców, którzy przesiadają się do komunikacji miejskiej), a także funkcji KISS&RIDE (z ang. pocałuj i jedź), czyli miejsca przeznaczone dla kierowców odwożących swoich pasażerów, którzy przesiadają się do komunikacji miejskiej. Te miejsca postojowe pozwalające na krótkotrwały postój.
Zaplanowano też funkcję BIKE&RIDE, czyli parking dla rowerów działający według zasady: zaparkuj rower i jedź komunikacją publiczną.
Cały teren zostanie zagospodarowany z uwzględnieniem terenów zielonych.