Via Maris z Gdyni do Władysławowa

Samorządowcy z Wejherowa i powiatu wejherowskiego wzięli udział w spotkaniu w Pucku, na którym rozmawiano o Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). Tematem spotkania z wiceministrem infrastruktury Kazimierzem Smolińskim w Pucku była również planowana budowa trasy Via Maris z Gdyni do Władysławowa.

Zapowiedź finansowania przez rząd takiej inwestycji wzbudziła zainteresowanie naszych samorządowców.
– Najracjonalniejsze będzie wykorzystanie dokumentacji i założeń przy wytyczaniu przebiegów Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Od skrzyżowania OPAT z obecną Drogą Wojewódzką 216 będzie nowy przebieg. To wszystko potrwa kilka lat, ale chcemy rozpocząć prace budowlane jeszcze w tej perspektywie unijnej – wyjaśnił wiceminister Smoliński.
Przygotowaniami do inwestycji zajęła się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Resort liczy na wsparcie samorządów powiatu puckiego i wejherowskiego w zakresie opracowań projektowych OPAT. Ministerstwo oczekuje, że budowa nowej krajówki na terenie Gdyni w znacznym stopniu spocznie na barkach tego miasta i konieczne będzie współfinansowanie również z Portem Gdynia. Wiceprezydent Gdyni zgłosił jednak wątpliwości. Nie wiadomo od której strony rozpocznie się budowa Via Maris, ale prawdopodobnie od Władysławowa – od wjazdu na Półwysep Helski.
– Jesteśmy bardzo zainteresowani inwestycją, bo doskonale wpisuje się w to, o co zabiegamy od wielu lat, czyli OPAT. Cieszy nas decyzja o budowie Via Maris, bo ta trasa odciąży Rumię i Redę. Do Via Maris zostaną włączone najważniejsze części OPAT, nad którą przez wiele lat pracowali samorządowcy powiatu puckiego i wejherowskiego – powiedziała Gabriela Lisius, starosta powiatu wejherowskiego.
Zdaniem prezydenta Wejherowa Krzysztofa Hildebrandta ważne jest, że nowe połączenie drogowe będzie miało status drogi krajowej. Oznacza to, że główny ciężar finansowania tego przedsięwzięcia weźmie na siebie rząd.

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.