Jak napisać projekt?

We wtorek, 7 marca w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Wejherowie odbyło się wspólne pisanie projektów do trzeciej edycji Wejherowskiego Budżetu Obywatelskiego. Na kolejne warsztaty władze miasta zapraszają 21 marca o godz. 18 do Wejherowskiego Centrum Kultury przy ul. Sobieskiego 255.

W warsztatach otwartych dla wszystkich wejherowian biorą udział eksperci z Urzędu Miejskiego, którzy udzielają szczegółowych informacji. Zainteresowani mieszkańcy uczestniczący w spotkaniach mogą dowiedzieć się wielu szczegółów o budżecie obywatelskim oraz tego, jak poprawnie przygotować wniosek.
– Rozpoczęlismy trzecią edycję Wejherowskiego Budżetu Obywatelskiego – mówi Krzysztof Hildebrandt, prezydent Wejherowa. – Realizacja dwóch poprzednich edycji pokazała ogromną aktywność i kreatywność wejherowian. Dzięki budżetowi partycypacyjnemu mieszkańcy mogą po raz kolejny uczestniczyć w zarządzaniu miejscem, w którym żyją, mogą proponować konkretne i ciekawe rozwiązania, a tym samym kreować jego przyszłość. W trzeciej edycji przeznaczamy na Budżet Obywatelski 1 milion złotych, z czego 950 tysięcy złotych na projekty inwestycyjne i 50 tysięcy na projekty nieinwestycyjne, tzw. miękkie. W tym roku włączamy się do metropolitalnego budżetu obywatelskiego, który w tym samym czasie będzie realizowany w Gdańsku, Sopocie, Gdyni oraz innych miejscowościach z okolic Trójmiasta.
Zachęcam do aktywnego uczestnictwa w życiu Wejherowa i życzę wielu wspaniałych pomysłów podczas przygotowywania projektów.

Co należy wziąć pod uwagę pisząc wniosek:

• Projekty muszą należeć do zadań własnych miasta, a także uwzględniać zasady legalności, gospodarności i celowości.
• Należy sprawdzić własność terenu, na którym proponowana inwestycja ma być zrealizowana. Zadania inwestycyjne i remontowe mogą zostać wykonane wyłączne na terenach będących w posiadaniu Miasta Wejherowa.

Jak składamy wnioski:
• Jeśli napisałeś wniosek musisz przekonać mieszkańców Wejherowa, aby poparli go. Zbierz co najmniej 50 podpisów.
• Formularz wniosku z podpisami mieszkańców dostarcz w oryginale do kancelarii Urzędu Miejskiego w Wejherowie przy ul. 12 Marca 195 lub Ratusza przy pl. Jakuba Wejhera, 8 pomiędzy 3 kwietnia a 4 maja 2017 r.

Masz pytania związane z pisaniem wniosku?
Skontaktuj się z ekspertami, którzy odpowiedzą na twoje pytania:
• W zakresie inwestycji – Magdalena Florczak-Majewska, tel. 58 677 71 17
• W zakresie urbanistyki i nieruchomości – Sylwia Jedynak, tel. 58 677 71 85
• W zakresie wydarzeń sportowych i kulturalnych – Michał Jeliński, tel. 58 677 70 56

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.