ePUAP ułatwia życie
Czy możliwe jest załatwienie sprawy w urzędzie bez wychodzenia z domu? Okazuje się, że tak, a wszystko dzięki Elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej: ePUAP, która umożliwia załatwienie pewnych spraw w urzędzie przez internet.
Służy temu strona internetowa www.epuap.gov.pl , na której trzeba się zarejestrować, a następnie stworzyć tzw. PROFIL ZAUFANY. W tym momencie potrzebny jest jednorazowy dodatkowy wysiłek – trzeba udać się do Urzędu Skarbowego w celu weryfikacji profilu, który jest bezpłatną metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Od tego momentu można załatwiać sprawy urzędowe przez internet.
– Jeśli komuś nadal wydaje się to zbyt skomplikowane, powinien mimo to zajrzeć na wspomnianą stronę www.epuap.gov.pl, gdzie znajduje się dokładna instrukcja korzystania z elektronicznej platformy usług – mówi Wojciech Dzieliński, inspektor z Urzędu Miasta.
– Coraz więcej osób, m.in. mieszkańców naszego miasta korzysta z internetu, i właśnie do nich kierujemy ofertę usług elektronicznych – dodaje Bogusław Suwara, sekretarz miasta. – Dzięki temu, po uruchomieniu własnego profilu mieszkańcy będą mogli w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca złożyć w urzędzie dokumenty lub wniosek, wnieść skargę, zapytać o coś.
Staramy się ułatwić dostęp do usług administracyjnych, a to jest jeden ze sposobów na szybkie i wygodne załatwianie spraw w urzędzie.
AK