Węzeł Działki gotowy
Nowa ulica o długości niemal 500 metrów oraz dwa ronda połączyły drogę krajową nr 6 z ulicami Sobieskiego i Sucharskiego. Otwarty niedawno Węzeł Działki usprawni ruch w zachodniej części Wejherowa i odciąży zatłoczone śródmieście. Dodatkowe połączenie północnej i południowej części miasta to pierwsza z trzech kluczowych inwestycji drogowych w mieście. Węzeł Działki z infrastrukturą włącznie, powstał dosłownie od zera.
– Nowy węzeł drogowy stanowi ważny etap realizowanego Zachodniego Połączenia Drogowego Wejherowa oraz jest istotny z punktu widzenia planowanej budowy Węzła Kwiatowa z tunelem – przypomina prezydent Wejherowa, Krzysztof Hildebrandt. – Realizacja Węzła Kwiatowa jest uzależniona od uruchomienia alternatywnej trasy na czas budowy. Prowadzi ona właśnie przez Węzeł Działki. W czasie budowy Węzła Kwiatowa przejazd przez tory w ul. Kwiatowej zostanie zamknięty.
W 2015 roku oddano do użytku inny odcinek Zachodniego Połączenia Drogowego Wejherowa, łączący ulicę Ofiar Piaśnicy z ulicą Nadrzeczną, czyli ulicę Lelewela. Węzeł Działki, jest drugim odcinkiem ZPDW, a kolejne znajdują się w fazie projektowania. W sumie chodzi o połączenie ul. Strzeleckiej z ul. Ofiar Piaśnicy i dalej z ul. Chopina.
– Wybudowaliśmy ten układ drogowy, aby odciążyć m.in. centrum miasta. W pobliżu znajdują się duże osiedla mieszkaniowe i ta droga znacząco ułatwi wyjazd z miasta i na odwrót – wyjaśnia Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa.
Do zbudowania pozostały Węzeł Zryw i Węzeł Kwiatowa. Wkrótce rozstrzygnięty zostanie przetarg i rozpocznie się budowa pierwszego etapu Węzła „Zryw” w Śmiechowie, gdzie w przyszłości powstanie tunel. Trwają starania o dofinansowanie ze środków unijnych Węzła Kwiatowa z tunelem.
– Przed nami ogromne, kosztowne i ambitne zadania na kilka lat, ale jestem przekonany, że przy zgodnej współpracy z radnymi w Radzie Miasta Wejherowa zrealizujemy te inwestycje z korzyścią dla wejherowian – mówi prezydent Krzysztof Hildebrandt.
AK.
Ulica, chodniki i dwa ronda
Za ok. 6,7 mln zł wybudowano nawierzchnię asfaltową, dwa ronda, ścieżkę rowerową, obustronne chodniki, przejazd kolejowy i oświetlenie.
Pod drogą znajdują się różne media m.in. kanalizacja sanitarna i deszczowa, wodociąg, sieci teletechniczne, ciepłownicze i gazownicze. Na wiosnę zasadzone zostaną drzewa i krzewy.
Koszty wybudowania kanalizacji sanitarnej i wodociągowej (560 tys. zł) pokrył PEWIK.
Prawie 300 tys. zł na kanalizację deszczową pozyskano z programu „Ochrona wód zatoki Gdańskiej – budowa i modernizacja systemu odprowadzania wód opadowych w Gdyni oraz Małym Trójmieście Kaszubskim”.