Nowa sala integracyjna

W SP nr 5 w Wejherowie

Sala integracji sensorycznej dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, ruchową, autyzmem i innymi zaburzeniami, funkcjonuje w Szkole Podstawowej nr 5.

Wyposażona w odpowiednie przyrządy sala może być także wykorzystana do zajęć z zakresu profilaktyki ewentualnych trudności w uczeniu się.
– Najważniejszym celem, jaki ma spełniać sala integracji sensorycznej, jest poprawa stanu zdrowia dzieci poprzez nowoczesną terapię – mówi Arkadiusz Kraszkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa. – Sala stwarza nowe możliwości terapeutyczne dla dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami rozwojowymi, zaburzeniami czy niepełnosprawnością ruchową.
– Człowiek odbiera rzeczywistość wszystkimi zmysłami jednocześnie, a dziecko poznaje świat dotykając, słuchając, smakując i obserwując – mówi Beata Dampc, dyrektor SP nr 5. – Aby doświadczać świata i uczyć się, nasze zmysły muszą ze sobą współpracować i tworzyć sprawny mechanizm.

 

Zdaniem specjalistów, w prawidłowym rozwoju dziecka niezwykle ważny jest ruch i bezpośrednie doświadczenia zmysłowe. Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem naukowej zabawy. Przez zabawę, przyjemną i interesującą dla dziecka, dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń, co pozwala na lepszą organizację działań.

Zostaw komentarz

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.